Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMemory, David M.; Coleman, Christy L.; Watkins, Sharron D.
TitelPossible Tradeoffs in Raising Basic Skills Cutoff Scores for Teacher Licensure: A Study with Implications for Participation of African Americans in Teaching.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 54 (2003) 3, S.217-27Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterBlack Teachers; College Admission; Diversity (Faculty); Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Teacher Certification; Teacher Effectiveness; Teacher Recruitment; Teaching Skills
AbstractTraces developments following warnings that tests used for teacher education admission or licensure may prevent capable African Americans from entering teaching, using elementary student teachers' evaluations and test scores to examine the possible impact on newly licensed teachers' effectiveness if passing cutoff scores were raised by one point. The paper discusses possible tradeoffs in raising basic skills cutoffs for teacher certification, particularly negative tradeoffs related to African Americans' participation. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: