Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDelandshere, Ginette; Arens, Sheila A.
TitelExamining the Quality of the Evidence in Preservice Teacher Portfolios.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 54 (2003) 1, S.57-73Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterElementary Secondary Education; Evaluation Methods; Higher Education; Portfolio Assessment; Portfolios (Background Materials); Preservice Teacher Education; Student Teacher Evaluation
AbstractInvestigated portfolios as a means of generating the evidence necessary to make judgments about student teachers' teaching and understanding. Data from institutions currently using portfolios indicated that teacher educators focused on rallying evidence that students were meeting standards without much opportunity for meaningful dialogue about education. In constructing portfolios, students used evidence and artifacts interchangeably to mean something tangible used to display a particular teaching activity, belief, or skill. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: