Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCochran-Smith, Marilyn
TitelThe Unforgiving Complexity of Teaching: Avoiding Simplicity in the Age of Accountability.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 54 (2003) 1, S.3-5Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Academic Standards; Accountability; Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Teacher Competencies; Teacher Qualifications
AbstractDescribes the public's desire for teaching quality and teacher accountability. Asserts that while teachers and teacher educators must be accountable for their work, this work cannot be determined by narrow conceptions of teaching quality and student learning focused exclusively on test scores and ignoring the complexity of teaching and leaning, because this is an inadequate way to understand and improve teaching and learning in a diverse, democratic society. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: