Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBerry, Robert Q., III
TitelMathematics Standards, Cultural Styles, and Learning Preferences: The Plight and the Promise of African American Students.
QuelleIn: Clearing House, 76 (2003) 5, S.244-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-8655
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Academic Standards; Black Students; Cognitive Style; Cultural Differences; Elementary Secondary Education; Mathematics Instruction; Student Attitudes
AbstractPosits that African American students receive mathematics instruction that is not consistent with mathematics education reform; furthermore, the mathematics instruction that many African American students receive is in opposition to their cultural styles and learning preferences. Suggests that if African American students receive mathematics instruction recommended by certain standards, such instruction will complement their cultural styles and learning preferences. (SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Clearing House" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: