Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enInkelas, Karen Kurotsuchi; Weisman, Jennifer L.
TitelDifferent by Design: An Examination of Student Outcomes among Participants in Three Types of Living-Learning Programs.
QuelleIn: Journal of College Student Development, 44 (2003) 3, S.335-68Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0897-5264
SchlagwörterAcademic Achievement; College Environment; College Students; Higher Education; Living Learning Centers
AbstractThis study examines college environments and outcomes among students in three different types of living-learning programs compared with a control sample at one university. Results reveal that living-learning students exhibit higher levels of engagement in college activities with stronger academic outcomes, and experiences that varied by program type. (Contains 39 references, 5 tables, and 3 appendixes.) (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: