Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChan, David W.
TitelAssessing Adjustment Problems of Gifted Students in Hong Kong: The Development of the Student Adjustment Problems Inventory.
QuelleIn: Gifted Child Quarterly, 47 (2003) 2, S.107-17Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0016-9862
SchlagwörterEmotional Adjustment; Foreign Countries; Gifted; Psychometrics; Secondary Education; Self Evaluation (Individuals); Student Adjustment; Student Evaluation; Test Construction; Hong Kong
AbstractThis paper describes the Hong Kong development of the Student Adjustment Problems Inventory, a 32-item measure that identifies problems of gifted secondary students in six domains: relationship/ability concerns, unchallenging schoolwork, intense involvement, concerns about being different, parental expectations, and perfectionism. Students' self-report data indicate common problems in strong feelings, unchallenging schoolwork and high parental expectations. (Contains references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gifted Child Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: