Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJeffries, Rhonda; Nix, Mary; Singer, Carson
TitelUrban American Indians "Dropping" Out of Traditional High Schools: Barriers & Bridges to Success.
QuelleIn: High School Journal, 85 (2002) 3, S.38-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1498
SchlagwörterAmerican Indian Education; Culturally Relevant Education; Dropouts; Educational Environment; Family Influence; High Risk Students; High Schools; Indigenous Personnel; Nontraditional Education; Student Alienation; Student Experience; Urban American Indians; Urban Schools; Wisconsin (Milwaukee)
AbstractCase studies of three urban American Indian high school dropouts found that alienation in school, family values, and a need for economic independence contributed to dropping out. An alternative high school in Milwaukee (Wisconsin) for at-risk and American Indian students emphasizes wellness, school-to-work programs, service learning, culturally relevant curricula, and student participation in school decisions. (TD)
AnmerkungenJournals Department, University of North Carolina Press, 116 South Boundary Street, Chapel Hill, NC 27514-3808; Tel: 919-966-3561; E-mail: uncpress journals@unc.edu (annual subscription: ind. $28.00, inst. $40.00; single issue: $10.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "High School Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: