Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWayman, Jeffrey C.
TitelStudent Perceptions of Teacher Ethnic Bias: A Comparison of Mexican American and Non-Latino White Dropouts and Students.
QuelleIn: High School Journal, 85 (2002) 3, S.27-37Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1498
SchlagwörterAdolescents; Anglo Americans; Cultural Awareness; Dropouts; Educational Environment; Ethnic Bias; High Risk Students; Hispanic American Students; Mexican Americans; Secondary Education; Secondary School Students; Student Alienation; Student Attitudes; Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship; White Students
AbstractA study examining student perceptions of teacher ethnic bias surveyed 2,409 Mexican American and non-Latino white adolescent dropouts and students from three communities in the southwestern United States. Although perceptions of teacher ethnic bias were not rampant, such perceptions existed to a greater degree among dropouts, Mexican Americans, and males. (Contains 22 references.) (TD)
AnmerkungenJournals Department, University of North Carolina Press, 116 South Boundary Street, Chapel Hill, NC 27514-3808; Tel: 919-966-3561; E-mail: uncpress journals@unc.edu (annual subscription: ind. $28.00, inst. $40.00; single issue: $10.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "High School Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: