Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLebeaume, Joel
TitelConstruction de la Technologie pour l'ecole moyenne en France: un apercu historique (Construction of Technology for the Average School in France: An Historic Approach).
QuelleIn: Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 3 (2003) 1, S.83-99Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Research; Curriculum Development; Educational Change; Educational History; Foreign Countries; Secondary Education; Technology Education; France
AbstractPresents tools for objectifying technological education as it has been approached in the form of disciplines for French children ages 11-15 since 1960. Characterizes provisionally stabilized disciplines and identifies their historical development. Identifies four distinct methods that give evidence of the instability affecting the framework of technological education. Analyzes two groups of methods. (Author/KHR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: