Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRalph, Edwin G.
TitelTeaching in Rural Schools: A Synthesis of Interns' and Cooperating Teachers' Views.
QuelleIn: Rural Educator, 24 (2002) 2, S.13-22Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0273-446X
SchlagwörterCooperating Teachers; Educational Environment; Foreign Countries; Higher Education; Preservice Teacher Education; Rural Environment; Rural Schools; School Community Relationship; Student Surveys; Student Teacher Attitudes; Student Teaching; Teaching Conditions; Canada
AbstractA study surveyed 19 student teachers placed in rural Saskatchewan communities and their cooperating teachers. Advantages of rural placements were better acquaintance with students and families, high community involvement, supportive atmosphere, opportunities to engage in various activities, fewer discipline problems, and rural lifestyle. Disadvantages, recommendations, and advice to future rural student teachers are also reported. (Contains 24 references.) (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Rural Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: