Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTaylor, Edward W.
TitelThe Relationship between the Prior School Lives of Adult Educators and Their Beliefs about Teaching Adults.
QuelleIn: International Journal of Lifelong Education, 22 (2003) 1, S.59-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-1370
SchlagwörterAdult Education; Adult Educators; Beliefs; Educational Attitudes; Educational Experience; Role Models; Self Concept; Teaching Experience
AbstractEarly school experiences of 16 adult educators indicated that past positive teacher models mirrored present concepts of ideal teachers and of themselves as teachers. Conceptions of themselves as students, formed in early experiences, influenced expectations of adult students. Teaching beliefs seem rooted in childhood or adolescent experiences and may undermine assumptions about the teaching of adults. (Contains 38 references.) (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Lifelong Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: