Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDyhouse, Carol
TitelGraduates, Mothers, and Graduate Mothers: Family Investment in Higher Education in Twentieth-Century England.
QuelleIn: Gender and Education, 14 (2002) 4, S.325-36Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0954-0253
SchlagwörterCollege Graduates; Family Influence; Gender Issues; Higher Education; Mothers; Outcomes of Education; Sex Differences; Womens Education
AbstractExamined gender issues and family role in higher education in the late 1930s. Surveys of 1930s college graduates highlighted why children, especially girls, wanted to attend college at a time when that was not standard; what role mothers played in sending them to college; and whether returns from such higher education could be evaluated. Overall, girls did not improve their earnings nearly so greatly as boys because of higher education. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gender and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: