Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inValadez, James R.
TitelThe Influence of Social Capital on Mathematics Course Selection by Latino High School Students.
QuelleIn: Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 24 (2002) 3, S.319-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0739-9863
SchlagwörterAdvanced Courses; Algebra; College Preparation; Course Selection (Students); Ethnicity; High School Students; Hispanic American Students; Parent Participation; Parent Student Relationship; Secondary Education; Secondary School Mathematics; Social Capital; Social Class; Socioeconomic Influences; Track System (Education); White Students
AbstractA study examined processes involved in mathematics course selection among Latino students, particularly parent involvement. Data on 11,787 students drawn from the National Educational Longitudinal Study of 1988 indicate that parental involvement proved advantageous for making informed curricular decisions for White and upper socioeconomic status Latino students, but was less effective for lower-SES Latinos. (Contains 31 references.) (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Hispanic Journal of Behavioral Sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: