Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLloyd, Linley
TitelMultiage Classes: What Research Tells Us about Their Suitability for Rural Schools.
QuelleIn: Education in Rural Australia, 12 (2002) 2, S.1-14Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1036-0026
SchlagwörterAcademic Achievement; Classroom Environment; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Mixed Age Grouping; Multigraded Classes; Outcomes of Education; Peer Teaching; Rural Schools; Student Development; Teacher Attitudes; Teaching Methods; Australia
AbstractResearch on classes that are mixed age by choice, not merely multigraded, has found positive effects on student achievement, mental health, social development, and liking for school. Multiage classes generally have more parent support, but teacher continuity is also necessary for success. Implications and challenges for Australia's rural schools are discussed regarding multiage teaching methods, teacher turnover, and need for a strong support network. (Contains 76 references.) (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education in Rural Australia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: