Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMukudi, Edith
TitelGender and Education in Africa. Essay Review of "Lessons from Mount Kilimanjaro: Schooling, Community, and Gender in East Africa," by Amy Stambach, and "Women's Agency and Educational Policy: The Experiences of the Women of Kilome, Kenya," by Mutindi Mumbua Kiluva-Ndunda.
QuelleIn: Comparative Education Review, 46 (2002) 2, S.234-41Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-4086
SchlagwörterRezension; Stellungnahme; Access to Education; Book Reviews; Developing Nations; Elementary Secondary Education; Empowerment; Foreign Countries; Gender Issues; Outcomes of Education; Social Change; Sociocultural Patterns; Womens Education; Africa; Kenya
AbstractTwo books acknowledge the importance of education in empowering African women and girls, both socially and economically, but differ from the dominant discourse by delving into locally grounded investigations of the dynamics that influence girls' access to education, outcomes, and the nature of the empowerment that education accords them. The scope and limitations of the gender and education discourse are discussed. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: