Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarackiewicz, Judith M.; Barron, Kenneth E.; Tauer, John M.; Elliot, Andrew J.
TitelPredicting Success in College: A Longitudinal Study of Achievement Goals and Ability Measures as Predictors of Interest and Performance from Freshman Year through Graduation.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 94 (2002) 3, S.562-75Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterAcademic Ability; Academic Achievement; College Students; Goal Orientation; Higher Education; Outcomes of Education; Predictor Variables; Student Educational Objectives; Student Interests
AbstractExamines the role of achievement goals, ability, and high school performance in predicting academic success over students' college careers. Results reveal that mastery goals predicted continued interest, whereas performance-approach goals predicted performance. Ability measures and prior high school performance predicted academic performance but not interest. (Contains 65 references and 2 tables.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: