Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCook, Ian
Titel'Nothing Can Ever Be the Case of "Us" and "Them Again': Exploring the Politics of Difference through Border Pedagogy and Student Journal Writing.
QuelleIn: Journal of Geography in Higher Education, 24 (2000) 1, S.13-27Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0309-8265
SchlagwörterClassroom Environment; Course Content; Educational Practices; Foreign Countries; Geography Instruction; Higher Education; Human Geography; Journal Writing; Multicultural Education; Teaching Styles; Undergraduate Study; United Kingdom
AbstractDescribes what is meant by border pedagogy stating that it focuses on the politics of difference, a central part of human geographical research. Discusses how this pedagogy and an alternative classroom culture were used when teaching a multicultural historical geography course, "Histories and Cultures of the Transatlantic." (CMK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Geography in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: