Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCanivez, Gary L.; Watkins, Marley W.; Schaefer, Barbara A.
TitelInterrater Agreement for Discriminant Classifications for the Adjustment Scales for Children and Adolescents.
QuelleIn: Psychology in the Schools, 39 (2002) 4, S.375-84Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-3085
SchlagwörterAdolescents; Children; Elementary Secondary Education; Interrater Reliability; Student Adjustment; Test Reliability; Adjustment Scales for Children and Adolescents
AbstractInvestigation of interrater agreement for the Adjustment Scales for Children and Adolescents (ASCA) discriminant classifications is reported. Two teaching professionals provided independent ratings of the same child using the ASCA. A total of 119 students ranging in age from 7 to 18 years were independently rated. Results indicated significant and moderate to substantial interrater agreement for the discriminant classifications. (Contains 62 references.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychology in the Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: