Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCadwallader, Tom W.; Farmer, Thomas W.; Cairns, Beverley D.; Leung, Man-Chi; Clemmer, Jason T.; Gut, Dianne M.; Reese, Le'Roy E.
TitelThe Social Relations of Rural African American Early Adolescents and Proximal Impact of the School Engagement Project.
QuelleIn: Journal of School Psychology, 40 (2002) 3, S.239-58Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4405
SchlagwörterBlack Youth; Early Adolescents; Elementary Education; High Risk Students; Interpersonal Competence; Intervention; Learning Motivation; Peer Relationship; Rural Youth
AbstractReports on the social relations of rural African American early adolescents and the initial impact of a multilevel intervention program aimed at enhancing the productive school engagement of at-risk youth. Students' school social relations and risk status were used in assessment. Four subgroups were identified: Model, Aggressive, Troubled, and Below Average. (Contains 38 references and 4 tables.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of School Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: