Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoddard, J. Tim; Habermann, Sharon Reimer
TitelAccessing the Knowledge Base of Retired Teachers: Experiences in Establishing a Formal Mentoring Program in a Rural School Division.
QuelleIn: Journal of Research in Rural Education, 17 (2001) 2, S.92-101
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-0534
SchlagwörterBeginning Teachers; Collegiality; Elementary Secondary Education; Faculty Mobility; Foreign Countries; Mentors; Professional Isolation; Rural Schools; Teacher Attitudes; Teacher Recruitment; Teacher Retirement; Canada
AbstractA program in rural Alberta (Canada) used retired teachers to mentor beginning teachers. Surveys and interviews with 24 proteges and 21 mentors indicated that the recruitment of experienced mentors, the provision of money, the establishment of a sense of community, and the provision of time for reflection all contributed to the program's success. (Contains 20 references.) (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Rural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: