Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPowell, Richard R.; Sobel, Donna; Hess, Robyn S.; Verdi, Michael
TitelThe Relationships between Situated Cognition and Rural Preservice Teachers' Knowledge and Understanding of Diversity.
QuelleIn: Journal of Research in Rural Education, 17 (2001) 2, S.71-83
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-0534
SchlagwörterContext Effect; Cultural Pluralism; Elementary Secondary Education; Higher Education; Intergroup Relations; Multicultural Education; Preservice Teacher Education; Racial Bias; Rural Areas; Rural Schools; Sex Bias; Student Teacher Attitudes; Teacher Background; Texas
AbstractA study examined the influence of situated knowledge embedded in 17 rural preservice teachers' autobiographies on their perspectives on diversity and future classroom practices. Four themes emerged in interviews: situative cognition in rural contexts; cultural groups being together but existing apart; understanding group similarities and differences; and desire to teach in a small rural school. (Contains 51 references.) (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Rural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: