Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTaylor, Paula; Collins, Belva C.; Schuster, John W.; Kleinert, Harold
TitelTeaching Laundry Skills to High School Students with Disabilities: Generalization of Targeted Skills and Nontargeted Information.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 37 (2002) 2, S.172-83Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterClothing; Cues; Daily Living Skills; Generalization; High Schools; Home Economics Skills; Incidental Learning; Instructional Effectiveness; Moderate Mental Retardation; Teaching Methods
AbstractAn instructional procedure to teach laundry skills to four high school students with moderate mental disabilities utilized least prompts with multiple exemplars of materials to facilitate generalization of skills across community settings and multiple exemplars of nontargeted information presented as instructive feedback. Students acquired and generalized the target skills and also acquired and generalized much of the nontargeted information. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: