Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCorbeil, Giselle
TitelResumes de texte en langue maternelle et en langue seconde: Differences dans l'application des macroregles entre experts et etudiants de differents niveaux universitaires (Test Summaries in the Mother Tongue and in a Second Language: Differences in the Application of Macrorules between Experts and University Students of Various Levels).
QuelleIn: Canadian Journal of Applied Linguistics, 4 (2001) 1-2, S.41-68Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1481-868X
SchlagwörterCollege Faculty; College Students; English; Foreign Countries; French; Higher Education; Second Language Instruction; Second Language Learning; Writing Skills
AbstractAnalyzes differences between experts and university students of various academic levels in the application of the macrorules of deletion, generalization, and construction of text summaries. Learners of French as a second language wrote summaries of a French text in French as well as in English, their mother tongue, while professors of French and English were asked to write them only in their mother tongue. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Applied Linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: