Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFiscus, Renee S.; Schuster, John W.; Morse, Timothy E.; Collins, Belva C.
TitelTeaching Elementary Students with Cognitive Disabilities Food Preparation Skills while Embedding Instructive Feedback in the Prompt and Consequence Event.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 37 (2002) 1, S.55-69Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterDaily Living Skills; Elementary Secondary Education; Feedback; Instructional Effectiveness; Intervention; Mental Retardation; Teaching Methods
AbstractThis study investigated whether four students with moderate to severe cognitive disabilities would acquire related and unrelated instructive feedback stimuli embedded in the prompt and consequent event using a constant time delay to teach three food preparation skills. Analysis found the intervention effective with three students who also acquired the unrelated instructive feedback stimuli. (Contains references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: