Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, David N.; DuPaul, George J.; Lutz, J. Gary
TitelSchool-Based Psychosocial Interventions for Childhood Depression: Acceptability of Treatments among School Psychologists.
QuelleIn: School Psychology Quarterly, 17 (2002) 1, S.78-99Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1045-3830
SchlagwörterChildren; Cognitive Restructuring; Counseling Effectiveness; Counselor Attitudes; Depression (Psychology); Interpersonal Competence; Intervention; Outcomes of Treatment; School Psychologists; Self Control
AbstractExamines the acceptability and effectiveness ratings of three psychosocial interventions for childhood depression among school psychologist practitioners. Interventions included cognitive restructuring, self-control therapy, and social skills training. Cognitive restructuring and self-control therapy were rated as significantly more acceptable and effective than social skills training, although overall ratings for social skills training indicated it was still perceived as an acceptable intervention. (Contains 68 references and 3 appendixes.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: