Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/envan den Broek, Paul; Yuhtsuen, Tzeng; Risden, Kirsten; Trabasso, Tom; Basche, Patricia
TitelInferential Questioning: Effects on Comprehension of Narrative Texts as a Function of Grade and Timing.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 93 (2001) 3, S.521-29Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterCognitive Style; College Students; Higher Education; Intermediate Grades; Language Skills; Learning Processes; Reading Comprehension; Reading Processes; Secondary Education
AbstractInvestigated effects of inferential questioning, and of the timing of such questioning, on narrative comprehension by 4th, 7th, and 10th grade students and college students. Results indicate that as reading and language skills become more proficient and automatic, inferential questioning increasingly directs readers' attention during reading to the information targeted by the questions. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: