Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Kirk, Michael; Matthews, Catherine E.; Kurtts, Stephanie |
---|---|
Titel | The Trouble with Textbooks. |
Quelle | In: Science Teacher, 68 (2001) 9, S.42-45 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0036-8555 |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; High Schools; Middle Schools; Science Education History; Science Instruction; Textbook Evaluation; Textbook Selection; Textbooks Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; High school; Oberschule; Middle school; Mittelschule; Mittelstufenschule; Teaching of science; Science education; Natural sciences Lessons; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Textbook; Text book; Schulbuch; Lehrbuch |
Abstract | Explains the historical perspective of textbook selection and adoption. Discusses factors affecting textbook publishing. (YDS) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |