Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMora, Jill Kerper; Grisham, Dana L.
Titel!What Deliches Tortillas!: Preparing Teachers for Literacy Instruction in Linguistically Diverse Classrooms.
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 28 (2001) 4, S.51-70Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterCultural Differences; Curriculum Development; Diversity (Student); Elementary Secondary Education; English (Second Language); Higher Education; Language Minorities; Literacy Education; Methods Courses; Preservice Teacher Education; Reading Instruction; Second Language Learning; Team Teaching
AbstractEvaluated a restructured literacy methods course intended to empower teachers to teach linguistically diverse students, examining the impact of the course redesign and team teaching. Data from observations of student teachers and focus group interviews indicated that participants felt well-prepared to teach second language learners, though they wanted more information about student motivation and different cultural groups. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: