Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHowell, William G.; Wolf, Patrick J.; Peterson, Paul E.; Campbell, David E.; Greene, Jay P.; Goldhaber, Dan
TitelRaising Black Achievement: Vouchers in New York, Dayton, and D.C.
QuelleIn: Education Matters, 1 (2001) 2, S.46-65Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlack Students; Educational Vouchers; Elementary Secondary Education; Private Schools; Program Effectiveness; Program Evaluation; School Choice; Urban Schools; District of Columbia; New York (New York); North Carolina (Charlotte); Ohio (Dayton)
AbstractPresents data from evaluations of school voucher programs in four cities, analyzing the effects on academic performance of switching from public to private schools. Overall, vouchers have a moderately large, positive effect on the achievement of African American students, but no discernable effect on the performance of students of other ethnicities. A commentary by an urban economist is included. (SM)
AnmerkungenHoover Institution, Stanford University, Stanford, CA 94305-6010; Tel: 650-723-3373; Fax: 650-723-8626.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: