Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGilbert, Andrew; Yerrick, Randy
TitelSame School, Separate Worlds: A Sociocultural Study of Identity, Resistance, and Negotiation in a Rural, Lower Track Science Classroom.
QuelleIn: Journal of Research in Science Teaching, 38 (2001) 5, S.574-98Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4308
SchlagwörterDisproportionate Representation; High Schools; Rural Areas; Science Education; Scientific Literacy; Socialization; Track System (Education)
AbstractExamines how rural, lower track, underrepresented students made sense of their place in school and what role school science played in their cultural reproduction. Aims to identify key components of science classroom discourse, analyze means of negotiating these components, and explicate participants' beliefs and roles in defining microcultural identities specific to the rural, underrepresented school context. (Contains 49 references.) (Author/YDS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: