Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inThurlow, Martha L.
TitelStandards-based Reform and Students with Disabilities: Reflections on a Decade of Change.
QuelleIn: Focus on Exceptional Children, 33 (2000) 3, S.1-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-511X
SchlagwörterStellungnahme; Accountability; Disabilities; Educational Assessment; Educational Change; Educational History; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Inclusive Schools; Standards; Trend Analysis
AbstractA review of the history of standards-based reform in public education is followed by analysis of trends in including students with disabilities in all aspects of standards-based reform: setting standards, participating in assessments, making assessment accommodations, reporting results, developing accountability systems, and teaching/learning. The article identifies five lessons learned, among which is that policy has outpaced the technology of standards-based education and assessment. (Contains references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Focus on Exceptional Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: