Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWeiger, Pamela R.
TitelAs Latino Populations Grow, So Does Their Power. Will They Compete or Cooperate with African Americans for Academic Clout?
QuelleIn: Black Issues in Higher Education, 17 (2000) 16, S.20-25Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-0277
SchlagwörterQuantitative Daten; Black Teachers; College Administration; College Faculty; College Students; Equal Opportunities (Jobs); Higher Education; Hispanic Americans; Minority Group Teachers; Racial Bias; Tenure
AbstractExamines perceptions that African Americans must compete with Hispanics for faculty and administrative positions at Arizona State University. School officials deny replacing African American employees with Hispanics, suggesting that isolated incidents might make people believe this is occurring. Data are provided on Hispanic higher education enrollment, Hispanic faculty, African American and Hispanic administrators, and African American and Hispanic faculty tenure. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Black Issues in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: