Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHowley, Craig B.
TitelAn Agenda for Studying Rural School Busing.
QuelleIn: Journal of Research in Rural Education, 16 (2000) 1, S.51-58
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-0534
SchlagwörterBus Transportation; Consolidated Schools; Educational Research; Elementary Secondary Education; Equal Education; Politics of Education; Research Needs; Rural Schools; School Community Relationship; Student School Relationship; Student Transportation
AbstractA research agenda was developed to examine effects of rural school busing on rural children, families, and communities. The agenda addresses the history, politics, and financing of rural school busing; social, cultural, health, and safety considerations; geographic justice and school distribution; relationship to consolidation; influences on educational outcomes; and alternatives to current circumstances. Gives recommendations for immediate research action. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Rural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: