Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCheng, Sheung-Tak
TitelPerception of Classroom Environment in Hong Kong: Differences between Students in Junior and Senior Forms.
QuelleIn: Adolescence, 34 (1999) 136, S.793-98Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0001-8449
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescents; Classroom Environment; Foreign Countries; Secondary Education; Student Attitudes; Student Motivation; Hong Kong
AbstractIn Hong Kong secondary schools, students in the senior forms take competitive examinations to proceed to the next level, whereas those in the junior forms attend school regardless of their ability and motivation. To determine if this produces different classroom climates, 602 Chinese secondary school students were administered the Classroom Environment Scale. Significant differences were found, on several different dimensions. (Contains 12 references.) (Author/GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Adolescence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: