Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBacon, Ellen; Bloom, Lisa
TitelListening to Student Voices: How Student Advisory Boards Can Help.
QuelleIn: TEACHING Exceptional Children, 32 (2000) 6, S.38-43Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-0599
SchlagwörterLeitfaden; Advisory Committees; Behavior Disorders; Elementary Secondary Education; Emotional Disturbances; Empowerment; Student Participation; Student School Relationship; Teacher Student Relationship
AbstractThis article describes the involvement of students with emotional and/or behavior disorders on effective student advisory boards. Examples are given of student advisory board input in elementary school conflict mediation and mentor programs, a middle school composure room program, and a high school in-school factory program. Stressed is the importance of listening to students and understanding their perspectives. (Contains seven references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "TEACHING Exceptional Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: