Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZembal-Saul, Carla; Blumenfeld, Phyllis; Krajcik, Joseph
TitelInfluence of Guided Cycles of Planning, Teaching, and Reflection on Prospective Elementary Teachers' Science Content Representations.
QuelleIn: Journal of Research in Science Teaching, 37 (2000) 4, S.318-39Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4308
SchlagwörterConcept Formation; Elementary Education; Knowledge Base for Teaching; Knowledge Representation; Learning Processes; Misconceptions; Pedagogical Content Knowledge; Science Instruction; Scientific Concepts; Teacher Education; Teacher Effectiveness
AbstractExamines changes in the science content representations of two prospective elementary teachers during their first year in an experimental teacher preparation program. Finds that opportunities to engage in cycles of instruction guided by structured considerations for content representation contributed to improvements in the teachers' science representations. (Contains 54 references.) (Author/WRM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: