Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTarr, James E.; Mittag, Kathleen Cage; Uekawa, Kazuaki; Lennex, Lesia
TitelA Comparison of Calculator Use in Eighth-Grade Mathematics Classrooms in the United States, Japan, and Portugal: Results From the Third International Mathematics and Science Study.
QuelleIn: School Science and Mathematics, 100 (2000) 3, S.139-50Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-6803
SchlagwörterCalculators; Cross Cultural Studies; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Mathematics Education; Japan; Portugal; Trends in International Mathematics and Science Study
AbstractUses data from the Third International Mathematics and Science Study to determine trends in calculator use among 13-year-olds in Japan, the United States, and Portugal. Indicates relatively high levels of calculator use for U.S. and Portugal, and no calculator use for Japan. Reports a statistically significant negative relationship between students' frequency of calculator use and student performance in Japan. (Contains 21 references.) (Author/ASK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Science and Mathematics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: