Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAsmar, Christine
TitelIs There a Gendered Agenda in Academia? The Research Experience of Female and Male PhD Graduates in Australian Universities.
QuelleIn: Higher Education, 38 (1999) 3, S.255-73Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560
SchlagwörterStellungnahme; College Faculty; Doctoral Degrees; Females; Foreign Countries; Higher Education; Intellectual Disciplines; Sex Bias; Sex Differences; Australia
AbstractEvaluates data from a study of PhD graduates in Australian universities for gender differences in early research experience. Argues that such documented phenomena as women's lower publication output and their non-participation in collaborative networks are due to factors such as women's choice of discipline area. Although rejecting an explicitly "gendered agenda", the paper notes female PhDs report greater dissatisfaction. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: