Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRichard, Alan
TitelIdaho: A Patchwork Funding Quilt with Lots of Holes. Second in a Two-Part Look at Issues Facing Rural Schools in the West and Midwest.
QuelleIn: Education Week, 19 (1999) 11, S.6-7Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0277-4232
SchlagwörterEducational Equity (Finance); Elementary Secondary Education; Federal Aid; Financial Support; Retrenchment; Rural Areas; Rural Schools; School District Wealth; School Districts; School Support; School Taxes; State Aid; Idaho
AbstractIdaho's patchwork-quilt way of financing schools does not provide enough stable financial resources for many rural schools. Tax levies are sometimes unsuccessful. Some rural districts have depended on forest revenues, but this source dwindled following new environmental policies. Federal legislation may return a portion of forest revenues, but will not solve the inequities in state funding. (CDS)
AnmerkungenBack issues: Education Week, 6935 Arlington Rd., Suite 100, Bethesda, MD 20814-5233 ($3.50); Web site: http://www.edweek.org/edsearch.cfm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Week" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: