Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFeldman, Kenneth A.; Smart, John C.; Ethington, Corinna A.
TitelMajor Field and Person-Environment Fit: Using Holland's Theory To Study Change and Stability of College Students.
QuelleIn: Journal of Higher Education, 70 (1999) 6, S.642-69Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1546
SchlagwörterAcademic Achievement; College Students; Higher Education; Majors (Students); Personality Traits; Student Adjustment; Student Development; Theories
AbstractA study tested John L. Holland's theory that achievement is a function of the congruence between personality type and environment, focusing on college students' achievement within their academic majors. Subjects were 2,309 students enrolled in a wide variety of majors. Results indicate differences in effect size for "congruent" and "incongruent" students, providing strong evidence in favor of the theory. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: