Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChen, Zeng-Yin; Dornbusch, Sanford M.
TitelRelating Aspects of Adolescent Emotional Autonomy to Academic Achievement and Deviant Behavior.
QuelleIn: Journal of Adolescent Research, 13 (1998) 3, S.293-319Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0743-5584
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescent Behavior; Adolescent Development; Adolescents; Antisocial Behavior; Construct Validity; Definitions; Elementary Secondary Education; Emotional Experience; Models; Parent Child Relationship; Personal Autonomy; Social Adjustment; Structural Equation Models
AbstractUsed a structural-equation model with latent constructs to differentiate the domains of adolescent emotional autonomy from parents and specify the intervening processes. Found that individuation was associated with lower academic achievement and higher rates of deviant behavior through the intervening effects of higher susceptibility to negative peer pressure, lower educational expectations, higher psychological distress, and lower self-esteem. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: