Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBourgeois, Noella
TitelL'integration des savoirs theoriques a la pratique par l'analyse reflexive: Formation a la gestion de classe (The Integration of Theoretical Knowledge with the Practice of Reflective Analysis: Formation of Class Management).
QuelleIn: Journal of Educational Thought/Revue de la Pensee Educative, 33 (1999) 2, S.135-151Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0701
SchlagwörterClassroom Techniques; Cognitive Processes; Educational Strategies; Higher Education; Practicums; Reflective Teaching; Student Motivation; Student Teacher Attitudes; Teaching Experience; Teaching Methods; Theory Practice Relationship
AbstractExplores whether reflective analysis promotes integration of theoretical knowledge presented in a course on motivation, with the practice of classroom management during a practice teaching round. Analyzes narrative accounts of practice where subjects recorded observations and reflections of experiences. Results indicate the presence of principal themes taught. Contains 20 references. (VWC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Thought/Revue de la Pensee Educative" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: