Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFetko, Kathleen S.; Schuster, John W.; Harley, Debra A.; Collins, Belva C.
TitelUsing Simultaneous Prompting To Teach a Chained Vocational Task to Young Adults with Severe Intellectual Disabilities.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 34 (1999) 3, S.318-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterBehavior Chaining; Daily Living Skills; Instructional Effectiveness; Prompting; Severe Mental Retardation; Time Factors (Learning); Training Methods; Young Adults
AbstractThe effectiveness of simultaneous prompting, an instructional procedure which involves presenting the task direction and immediately providing the controlling prompt, was evaluated with four young adults with severe intellectual disabilities. Daily probe sessions assessed acquisition of the target behavior. Results indicated the procedure was effective and that the behavior generalized to other materials and over time. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: