Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDwyer, Kevin P.; Gorin, Susan
TitelA National Perspective of School Psychology in the Context of School Reform.
QuelleIn: School Psychology Review, 25 (1996) 4, S.507-11Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0279-6015
SchlagwörterStellungnahme; College Preparation; Educational Change; Foreign Countries; Government School Relationship; Organizational Change; Professional Development; School Psychologists; School Restructuring; Special Needs Students; Germany; Japan
AbstractExplosive changes in social, demographic, economic, and ideological factors in America require public education to respond with its own changes to assure competent citizens for the 21st century. School psychologists play an active role in school reform. Too frequently, school psychologists have been limited to testing to the exclusion of other more preventive and cost-efficient service-delivery actions. (Author/JDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: