Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBranham, Rachel S.; Collins, Belva C.; Schuster, John W.; Kleinert, Harold
TitelTeaching Community Skills to Students with Moderate Disabilities: Comparing Combined Techniques of Classroom Simulation, Videotape Modeling, and Community-Based Instruction.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 34 (1999) 2, S.170-81Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterCommunity Based Instruction (Disabilities); Daily Living Skills; Efficiency; Instructional Effectiveness; Moderate Mental Retardation; Secondary Education; Simulation; Training Methods; Videotape Recordings
AbstractThis study used a constant time-delay procedure to teach three secondary students with moderate mental disabilities the community skills of mailing a letter, cashing a check, and crossing a street. Instruction involved community-based instruction plus either classroom simulation, videotape modeling, or both. The most efficient methodology was the combination of classroom simulation and community-based instruction. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: