Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGervais, Fernand
TitelLa contribution des praticiens dans la formation a l'enseignement en milieu universitaire (The Contribution of Practitioners in the Training of Teachers in the University Setting).
QuelleIn: Journal of Educational Thought/Revue de la Pensee Educative, 33 (1999) 1, S.47-60Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0701
SchlagwörterBeginning Teacher Induction; Faculty Development; Higher Education; Inservice Teacher Education; Mentors; Teacher Improvement; Teaching Experience; Theory Practice Relationship
AbstractExamines the contribution of in-service teachers when they take responsibility for teacher-education courses. Outlines the main elements of sharing experiential knowledge by referring to the results of a research study that examined links between theory and practice. Discusses the use of examples as an important part of a teacher's contribution. Contains 27 references. (VWC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Thought/Revue de la Pensee Educative" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: