Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEdwards, Janine C.; Maldonado, Filomeno G. Jr.; Calvin, James A.
TitelThe Effects of Differently Weighting Interview Scores on the Admission of Underrepresented Minority Medical Students.
QuelleIn: Academic Medicine, 74 (1999) 1, S.59-61Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-2446
SchlagwörterAdmission Criteria; Allied Health Occupations Education; College Applicants; Competitive Selection; Higher Education; Interviews; Medical Education; Minority Groups; Professional Education; Weighted Scores
AbstractAnalysis of admission records for 439 applicants to Texas A&M University's medical school compared applicants actually admitted under a formula that equally weighted academic and interview scores, with applicants who would have been admitted under two different weighting formulas. Results indicate that readjusting criteria weights may help meet the goal of educating doctors who will practice in underserved areas. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Academic Medicine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: