Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLouis, Karen Seashore; Marks, Helen M.
TitelDoes Professional Community Affect the Classroom? Teachers' Work and Student Experiences in Restructuring Schools.
QuelleIn: American Journal of Education, 106 (1998) 4, S.532-75Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0195-6744
SchlagwörterEducational Change; Educational Environment; Elementary Schools; Elementary Secondary Education; High Schools; Middle Schools; Organization; Professional Development; Qualitative Research; School Restructuring; Social Support Groups; Teacher Attitudes; Teaching Methods; Urban Schools
AbstractQuantitative and qualitative analyses show that in 24 selected restructuring elementary, middle, and high schools, professional community is strongly associated with technical (measured as authentic pedagogy) and social (measured as social support for achievement) dimensions of classroom organization. The relationships between authentic pedagogy and professional community and social support for achievement are discussed. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: