Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrainard, Suzanne G.; Laurich-McIntyre, Suzanne; Carlin, Linda
TitelRetaining Female Undergraduate Students in Engineering and Science: 1995 Annual Report to the Alfred P. Sloan Foundation.
QuelleIn: Journal of Women and Minorities in Science and Engineering, 2 (1995) 4, S.255-67Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-8325
SchlagwörterCollege Transfer Students; Educational Environment; Engineering Education; Higher Education; Longitudinal Studies; Majors (Students); Outreach Programs; School Holding Power; Science Education; Student Alienation; Student Surveys; Undergraduate Students; Womens Education
AbstractReports the findings of a longitudinal study of women pursuing degrees in science or engineering at the University of Washington, which utilizes a retention program called Women in Engineering. Study objectives include determining a more accurate measure of retention of women in science and engineering by tracking individual students through their academic careers and examining factors affecting retention. (Author/PVD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Women and Minorities in Science and Engineering" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: