Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRosser, Sue V.; Kelly, Bonnie
TitelFrom Hostile Exclusion to Friendly Inclusion: University of South Carolina System Model Project for the Transformation of Science and Math Teaching to Reach Women in Varied Campus Settings.
QuelleIn: Journal of Women and Minorities in Science and Engineering, 1 (1994) 1, S.29-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-8325
SchlagwörterClassroom Communication; Classroom Techniques; College Science; Cooperative Learning; Higher Education; Learning Strategies; Nondiscriminatory Education; Science Education; Scientific Literacy; Sex Fairness; Student Attitudes; Student Surveys; Teaching Methods; Womens Education
AbstractDescribes a National Science Foundation (NSF) project that addresses changing the science curriculum and how science is taught in college classrooms to increase participation of all students in science, especially women. Preliminary results based on qualitative and limited quantitative data suggest that the project is meeting its objectives. Appendices include an attitude questionnaire and a classroom interaction perception survey. (Author/PVD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Women and Minorities in Science and Engineering" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: